Google Ads giver relevant trafik – hurtigt

Google Ads startede oprindeligt under navnet Google Adwords, men er med tiden blevet udvidet til også at indeholde annoncering på Shopping, Maps, Display-annoncering (banner), Youtube og meget andet.

Kernen i Google Ads er dog Google Adwords, hvor du placerer dine annoncer blandt Googles organiske søgeresultater – i toppen eller bunden. Du styrer selv de søgeord og annoncetekster, du vil findes på, og hvor mange penge du vil bruge.     

Fordelen ved Google Ads er at du lynhurtigt og meget effektivt kan ramme et meget stort publikum inden for din målgruppe, der aktivt søger efter netop dit produkt.

Hvor mange andre typer markedsføring “pusher” budskaberne ud, rammer Google Ads– med den rigtigte opsætning – brugere, som aktivt søger efter noget. F.eks. et produkt eller en ydelse.

Det samme gør søgemaskineoptimering – også kaldet SEO. Men, hvor SEO er en langsigtet strategi, hvor der kan gå måneder, før du virkelig ser en effekt af dine tekniske optimeringer, indhold og linkbuilding, kan du få relevant trafik via Google Ads i løbet af 5 minutter.

5/5

Virker det? Ja det gør, men det tager lidt tid

Google AdWords optimering tager tid, specielt, hvis det skal laves, så det giver kunder. Jeg vil her prøve at forklare dig, hvordan man normalt arbejder med Google AdWords, og får det til at blive en succes, men du skal væbne dig med tålmodighed.

Man kan aldrig på forhånd vide, hvilke søgeord som konverterer godt på et website. Det er som regel dem, vi kalder for ”Guldord”, dvs. dem som giver en god konvertering. Som grundregel kan man sige, at det gælder om at finde så mange ”Guldord” som muligt, for at få det til at performe ordenligt.

Det er lige meget, om dine kampagner har kørt i 10 år eller 2 måneder: der er altid flere ”Guldord” at finde. Det man gør, er at sørge for at trackingen virker, dvs. at vi kan tracke alle de mål, som opnås på din side – salg eller henvendelser. Herefter begynder man at oprette kampagner med ord, som man har en forventning om vil virke, og stille og roligt i løbet af de næste par måneder/uger luger man ud i de søgeord, som ikke konverterer (giver kunder), og stopper dem. De ord som konverterer, optimerer man videre på, og prøver at få flere konverteringer ud af dem. Jo flere penge man smider efter den søgning, desto flere kampagner kan man køre samtidig og derved speede processen op.

5/5

VI FORSTÅR JERES FORRETNING

Vi er et landsdækkende AdWords-bureau, som prioriterer og investerer i forståelse af jeres forretning.  Det gør vi i form af følgende proces

1. Branche-research

Inden vi indleder et samarbejde med jer, udfører vi en overordnet branche-research. Formålet med dette er, at vi skaber os en bedre forståelse for jeres branche og jeres produkt.

2. Konkurrenters AdWords

Dernæst tjekker vi op på jeres konkurrenter, for at få et indblik i hvor aggressivt de kører på med markedsføring, hvad de har succes med og hvad der skal til for at overgå dem.

3. Målsætninger og forventninger

Når vi dannet os et indtryk af jeres branche, jeres produkt og jeres konkurrenter, vil vi spørge ind til jeres målsætninger. På den måde kan vi vurdere, hvorvidt de er realistiske og hvad det vil kræve at opnå dem.

4. Oprettelse/optimering af kampagner

Når vi har gennemgået denne proces, har vores AdWords eksperter det bedste udgangspunkt for at opsætte stærke kampagner og komme bedst muligt fra start.

Fem spørgsmål I bør stille jeres AdWords-bureau

1. Kan jeg få adgang til vores AdWords-konto?

I bør for god ordens skyld kræve, at jeres bureau giver jer adgang til selve kontoen, så I dermed har fuld gennemsigtighed for jeres forbrug og resultaterne heraf. I kan f.eks. kræve læseadgang til jeres AdWords-konto, dette kræver blot, at I har en Google konto (f.eks. en gratis Gmail).

2. Hvordan måler I effekten af vores online annoncering?

Måling og sporing på effekten af jeres markedsføringskroner bør altid være en integreret del af den service jeres AdWords-bureau leverer, dette kan f.eks. gøres via Google Analytics og opkaldssporing.

Effektmåling af AdWords-kampagner skal ikke bero på mavefornemmelser og antagelser, men fakta. Dygtige AdWords-bureauer vil altid kunne dokumentere effekten af jeres kampagner.

3. Hvilke referencer har I?

Ét er hvad bureauet siger om sig selv, noget andet er kundernes oplevelser. Seriøse bureauer bør altid have både referencekunder og udtalelser fra disse direkte tilgængeligt på deres hjemmeside, og i mange tilfælde også casemateriale på udførte kampagner.

4. Er I certificerede Google partnere?

Når et AdWords-bureau er Google Partner, er det et udtryk for, at de følger Googles retningslinjer og derved bliver anerkendt for det.

Formålet med Google partner programmet er at hæve kvaliteten af og tilliden til Googles certificerede partnerbureauer. I kan benytte Google Partnersøgning til at finde en liste over samtlige Google certificerede partnere.

5. Kan I hjælpe os med andet end AdWords?

Når I vælger bureau, bør I også overveje at stille spørgsmålet “Hvad kan I ellers tilbyde og hvordan kan I hjælpe med at udvikle vores forretning?”. Som bekendt er AdWords ikke den eneste kanal til online markedsføring.

Derfor vil det også være relevant for jer, om jeres AdWords-bureau også kan tilbyde jer søgemaskineoptimering og markedsføring på sociale medier, til i samarbejde med jer at udvikle jeres forretning yderligere.

Skal vi hjælpe jer med AdWords?

Så skal du blot udfylde formularen eller give os et kald. Vi benytter os ikke af sælgere, så du kommer i direkte dialog med en marketing-specialist.

Priser for Adwords

Starter

kr 1499 /mdr
  • 6 - Annoncegrupper
  • Månedlig rapport
  • Fast kontaktperson
  • Pr. måned i 12 mdr.

Business

kr 2499 /mdr
  • 12 - Annoncegrupper
  • Månedlig rapport
  • Fast kontaktperson
  • Remarketing
  • Konverteringssporing
  • Pr. måned i 12 mdr.

Business Pro

kr 299 /mdr
  • 24 - Annoncegrupper
  • Månedlig rapport
  • Fast kontaktperson
  • Remarketing
  • Konverteringssporing
  • Konverteringsanalyse
  • Google shopping
  • Pr. måned i 12 mdr.

Er du i tvivl om hvilken Google Ads-pakke du skal vælge?

Skriv eller ring til os på 7111 9511 og få en uforpligtende snak med en af vores Adwords specialister .

Opstartsgebyret dækker udgifter til Bl.a. oprettelse af Adwords, Analytics, My Business, Search console, annoncer, søgeordsanalyse mm.

Klikprisen afhænger af konkurrencen på de enkelte søgeord. Jo flere der er om budet på et given søgeord, jo højere er klik-prisen. 

Denne udgift afregnes direkte til Google.

Der kan gå op til 48 timer fra bestilling af Ads, samt at du kan forvente at de nye kunder ser dig hurtigere.